My Navia Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

 Ogłoszenie 
Prosimy o zapoznanie się z nową wersją regulaminu forum
Regulamin oraz opis zmian w dziale REGULAMIN

Poprzedni temat «» Następny temat
FAQ - pierwsze kroki z nawigacją
Autor Wiadomość
BladeX 
Maestro GPS
Kamil



Pomógł: 730 razy
Wiek: 106
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 9769
Wysłany: 2011-04-26, 16:19   FAQ - pierwsze kroki z nawigacją

Podłączanie do komputera
    1. Co jest mi jest potrzebne?

    Kabel USB najczęściej typu mini-B
    Komputer najlepiej z rodzinny Windows
    Program Microsoft ActiveSync (dla Windows XP i starszych) lub Centrum obsługi urządzeń z systemem Windows Mobile (dla Visty i nowszych)
      Dla systemu Linux istnieje program SynCE, ale nie używam Linuxa, wiec nie opisze go. Podobnie z Windows Vistą i nowszymi. Nie korzystam z nich. Ktoś chętny do odpisania na pytania lub dostosowania do tych systemów(inne umiejscowienia, nazwy w menu itd.)?


    2. Co to jest AS?
    Skrót ten oznacza program Microsoft ActiveSync i inne zamienniki lub stan połączenia wykorzystujący te programy.

    3. Jak zainstalować Microsoft ActiveSync lub Centrum Obsługi Urządzeń z systemem Windows Mobile? Który z tych dwóch programów zainstalować na moim komputerze?
    Microsoft ActiveSync jest przeznaczony dla systemów Windows XP i starszych
    Centrum Obsługi Urządzeń z systemem Windows Vista i nowszych (m.in. Windows 7)

    TO DO: Opisać instalacje i problemy

    4. Podłączyłem nawigacje z komputerem, ale nie uzyskałem połączenia AS lub nie mogę wyświetlić plików.
    Stan ten może mieć kilka powodów.
    Najczęstszym jest fakt, że nawigacja łączy się z nawigacją w trybie pamięci masowej (Mass Storage lub inaczej pisząc "jako pendrajw"). Gdy nawigacja jest połączona w tym trybie w "Mój komputer" pojawiają się 2 nowe dyski (jeden od karty, drugi od pamięci wbudowanej, zwanej inaczej flash). Większość nawigacji można przestawić nawigacje w tryb AS, ale wiąże się to z odblokowaniem nawigacji w większości przypadków. Szczegółów należy szukać w temacie dotyczącym konkretnej nawigacji.
      Najpopularniejsze nawigacja łączące się w tym trybie to nawigacje marki Mio, co nie oznacza, że inne nie.

    Kolejną przyczyną może być po prostu wyłączenie połączenia ActiveSync w Ustawieniach programu.
    1. Klikamy dwukrotnie na szarą ikonkę ActiveSync w Trayu
    2. Wybieramy opcje Plik > Ustawienia połączeń...
    3. Zaznaczamy ptaszka przy "Zezwalaj na połączenia USB"
    Kolejną przyczyną może być zły kabel.Należy go wymienić na inny, ale oczywiście pasujący do nawigacji.
      Najczęściej problem ten dotyka użytkowników nawigacji firmy Lark

    Kolejnym przyczyną nie możności się połączenia może być po prostu brak sterowników. Wejdź na stronę producenta twojego urządzenia, pobierz i zainstaluj.

    Niekiedy również blokuje połączenie firewall i należy go wyłączyć lub ustawić wyjątek: Adres 127.0.0.1 Port 990 Połączenie wychodzące

    Inną przyczyną może być optymalizacja sterownika AFD. Uruchamiamy regedit.exe na komputerze. Z prawej strony wchodzimy kolejno do HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servic es\AFD\Parameters i następnie z lewej strony kasujemy wpis DisableAddressSharing lub zmieniamy jego wartość na 0.

    Inna błahostka powodująca tą sytuacje to wyłączenie połączenia w urządzeniu i dotyka najczęściej odblokowany nawigacji przy której ktoś nie umiejętnie grzebał.
    1. Wybierz Start > Settings > Control Panel
    2. Podwójnie kliknij na ikonie PC Connection.
    3. Zaznacz "Allow connection with desktop when device is attached"
    TUTAJ PRZEZ CO MA SIĘ POŁĄCZYĆ BRAKUJE
    Jak dalej masz problemy to spróbuj zainstalować starszą wersje Microsoft ActiveSync w wersji 4.1

    4. Nawigacją łączy się z komputerem, ale tylko jako gość. Czy to przeszkadza?
    Nie, ponieważ funkcja synchronizacji nie działa na Windows CE. Nie mamy poczty itd.


Karty pamięci

    1. Jaką kartę obsługuje moja nawigacja
    http://www.my-navia.pl/viewtopic.php?t=1618

    2. Moja nawigacja nie obsługuje kart SDHC. Co zrobić?
    Najpierw poszukaj aktualizacji oprogramowania dla twojej nawigacji na stronie producenta i wgraj ją. Jeśli to nie pomoże lub twój producent nie udostępnia aktualizacji oprogramowania to możesz spróbować kart SD 4GB (nie SDHC), które są trudno dostępne, ale pojawiają się w obiegu. Jednak nie wszystkie nawigacje obsługują takie karty. Jeśli nic nie pomogło to pozostaje zmiana nawigacji, bo najwyraźniej ta jest za stara, aby obsłużyć karty o takiej pojemności.
    Dla nawigacji firmy Manta powstało nieoficjalnie oprogramowanie, które ma dodaną obsługę kart SDHC
    Więcej informacji: http://www.my-navia.pl/viewtopic.php?t=19409


    3. Moja karta jest widziana przez nawigacje, ale nic nie mogę na niej zapisać. Co robić?
    1.Na początku sprawdź, czy karta pamięci nie jest zabezpieczona przed zapisem (suwak powinien być bliżej styków)

    Jeśli suwak był zablokowany to po odblokowaniu nie powinieneś mieć problemów z kopiowaniem plików.
    2. Gdyby jednak był otwarty, a kopiować się nie dało to sprawdź, czy na karcie da się zapisać dane korzystając z czytnika (zwykły czytnik, ale na da się również aparat lub odpowiedni telefon).
    3. Gdy to zawiedzie to spróbuj sformatować kartę, co skasuje błędy partycji.
    4. Jak to zawiedzie to prawdopodobnie karta jest uszkodzona i należy wziąć inną kartę innego producenta (czasami zdarzają się całe wadliwe serie jednego producenta).

    4. Moja karta jest jakaś mała i piszę na niej MicroSD lub Mini SD. Co zrobić, aby korzystać z niej w nawigacji?

    Zwykła SD,MiniSD,MicroSD
    Aby korzystać z karty mniejszych rozmiarów w czytników na karty SD należy skorzystać z adaptera

    Karta microSD w adapterze SD

    5. Skopiowałem pliki przez czytnik na kartę i po wsadzeniu karty do nawigacji ich nie widać. Co robić?
    1. Wejść przez standardowy eksplorer na kartę pamięci
    2. Kliknąć w pasku menu na 3 opcje jaką jest View, a potem Refresh
    Gdy to nie pomoże to należy zresetować nawigację.


Zegar
    1. Dlaczego po wyłączeniu/resecie nawigacji zegar ustawia się na 12:00?
    Zegar ustawia się na godzinne 12:00, ponieważ większość nawigacji nie posiada osobnej baterii podtrzymującej zegar, a więc gdy nawigacje jest wyłączona lub zresetowana (krótko trwałe wyłączenie) to RAM się czyści i zarazem aktualny czas. Można to porównać do wyciągnięcia baterii z zegarka elektronicznego. Tak samo ustawia się godzinna 12:00

    2. Jak temu zaradzić?
    Jedynym sposobem, aby temu zapobiec jest nie wyłączanie, ani resetowanie nawigacji, a tylko usypianie.

    3. Czy reset czasu jest uciążliwy?
    Nie, ponieważ każdy program nawigacyjny po uzyskaniu sygnału GPS ustawia czas automatycznie lub robi to menu producenta/system przy uzyskaniu sygnału GPS


Rejestr

    1. Co to jest rejestr?
    To baza danych ustawień systemu i niektórych aplikacji.

    2. Jak zorganizowany jest rejestr?
    Rejestr zorganizowany jest podobnie jak dysk twardy (tzn. system plików) w komputerze
    Dzieli się na
    • Klucze
      • Kluczę główne dzieli na podstawowe kategorię rejestru, które można porównać do dysków (tzn.partycji)
        • HKEY_LOCAL_MACHINE (skrót HKLM) - zawiera ustawienia sprzętowe i sterowników
        • HKEY_CURRENT_USER (skór HKCU) - dane programów
        • HKEY_CLASSES_ROOT (skrót HKCR) - zawiera powiązania typów plików oraz definicje klas
      • Pod klucze (ang. Subkeys) - można je porównać do folderów. Nazywane najczęściej po prostu kluczami
      • Wpisy. Można je porównać do plików. Każdy wpis ma 3 cechy
        • Nazwa np. Wallpaper
        • Typem, czyli rodzajem danych w nim zawartych. W Windows CE wyróżniamy typy:
          • Typ 1
          • Typ 2
        • Wartość, czyli co zawiera dany wpis np. ścieżkę do tapety


    2. Jak zapisywać informacje o rejestrze, aby podąć np. w poście?
    Najpierw podaję się klucz główny, potem piszę się "\", a następnie podklucze oddzielając każdy "\". Po dwukropku piszę się nazwę pliku. Jeśli chcemy dodać dodatkowo wartość to piszemy znak równości i w cudzysłowie piszemy wartość. Jeśli chcemy dodatkowo podkreślić konkretny typ to możemy go dopisać przed wartością po znaku równości w nawiasach lub bez nawiasu, ale potem pisząc dwukropek. W praktyce to jest łatwiejsze
    Przykłady:
    HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Desktop
    HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Desktop:Wallpaper
    HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Desktop:Wallpaper="\scieżka\do\tapety.bmp"
    HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Desktop:Wallpaper=(REG_SZ)"\scieżka\do\tapety.bmp"
    HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Desktop:Wallpaper=REG_SZ:"\scieżka\do\tapety.bmp"

    Klucze, Nazwa, Typ, Wartość


    2. Jak edytować rejestr?
    Rejestr można edytować z poziomu komputera przy pomocy programu CeRegEditor (strona producenta: http://ceregeditor.mdsoft.pl/ ) lub licznych programów działających na komputerze
      CeRegEditor:
      Ta metoda jest najwygodniejsza, ponieważ mamy do dyspozycji pełną klawiaturę i duży ekran, ale ma też swoją wadę. Potrzebuję połączenia przez AS.
      Więcej: http://www.my-navia.pl/viewtopic.php?t=28030

    2. Jak zrobić kopię rejestru?

    CeRegEditor: http://www.my-navia.pl/viewtopic.php?t=28030
    Na nawigacji:

    3. Jak przywrócić kopię rejestru?
    CeRegEditor: http://www.my-navia.pl/viewtopic.php?t=28030


Pulpit

    1. Jak zmienić tapetę?
    Najprostszą metoda przez Control Panel:
      1.Wchodzimy do My Device > Control panel > Display> Background > Browse...
      2. Wybieramy zdjęcie. Najlepiej w formacie BMP
      3. Naciskamy guzik OK w górnym prawym rogu okna. Gdybyśmy nie mogli go zobaczyć to trzeba przesunać okno trzymając pasek tytułowy i w lewo (prawą ręką się witamy, czyli w stronę ręki, którą się nie witamy)
      4. Zamykam Control Panel X w górnym prawym rogu
      5. Tapeta zmieniona

    Uzupełnienie do zmiany tapety pulpitu: opis w wątku http://www.my-navia.pl/vi...p=395530#395530

    Edycja rejestru - HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Desktop:Wallpaper
      ASDASD

    4. Ikony znikają po resecie


Pasek zadań
    1. Pasek zasłania mi ekran np. w programie nawigacyjnym
    Na to jest kilka rozwiązań, ale najczęściej włącza się auto ukrywanie paska tak, aby był tylko mały pasek na dole ekranu lub wyłącza się w ogóle, gdy jest uruchomiona jakaś aplikacja
    1. Klikamy w nawigacji Start > Settings > Taskbar and Start Menu...
    2. W zakładce General, która jest domyślnie otwarta
    a) gdy chcesz, aby na dole był tylko szary pasek po którego naciśnięciu pojawił się cały pasek zaznacz "Auto hide" (automatycznie ukrywaj) i "Always on Top" (zawsze na wierzchu)
    b) gdy chcesz go ukryć całkowicie w aplikacjach odznaczamy opcję "Always on Top"
    3. Naciśnij przycisk OK
      Jak czujesz się odważny i na siłach to zmiany te możesz również dokonać w rejestrze HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shell\AutoHide:Default
      odpowiada za opcję Auto hide, gdy
      0 - odznaczana, czyli nie ukrywa się automatycznie
      1 - zaznaczony. Ukrywa się.
      HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shell\OnTop:Default
      odpowiada za opcje "Always on Top"
      0 - odznaczona, czyli chowa się czasami.
      1 - zaznaczona. Zawsze na wierzchu.

    2. Pasek się ukrył i nie chce się pokazać
    3. Nie widzę zegarka na pasku





[ Komentarz dodany przez: gustawox_1: 2011-12-08, 19:54 ]
Wszystkie Twoje posty w tym wątku połączyłem w jeden temat. Będzie uporządkowane i przejrzyściej
_________________
Instalacja Automapy i patchowanie
Navia Nv45 | Clarion MAP770 | Mio Moov 200
Jeśli o czymś zapomniałem to PW z linkiem do postu. Nie pomagam na PW
Ostatnio zmieniony przez jacekp1313 2016-01-04, 10:11, w całości zmieniany 16 razy  
 
 
rrudas 
Navi Expert


Pomógł: 5 razy
Wiek: 52
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 478
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-05-08, 09:45   

ERRATA
Jest
Cytat:
Program Microsoft ActiveSync (dla Windows XP i starszych) lub Centrum obsługi urządzeń z systemem Windows Mobile (dla Visty i starszych)


Powinno być:
Cytat:
Program Microsoft ActiveSync (dla Windows XP i starszych) lub Centrum obsługi urządzeń z systemem Windows Mobile (dla Visty i nowszych)


[ Komentarz dodany przez: imar42: 2015-05-08, 12:22 ]
Poprawiłem - dzięki za bardzo istotną uwagę.
_________________
"Nie wystarczy mieć sprawny umysł, trzeba go jeszcze dobrze używać."
Kartezjusz (1596-1650)

Naprawa iPhone Warszawa Praga
Naprawa iPad Warszawa Praga
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 11